öland,

förra veckan så åkte ju vi tvåor och ettor på tegnér till öland.

Måndag:
på måndagen åkte vi klockan 9:0 mot böda.
det tog ca tre timmar, och det va rätt jobbigt i buss, faktiskt.
vi hade ingen tv, men jag och sofie roade oss rätt bra ändå!
"det va en gång en fiskmås.." xD

när vi väl kom fram packade vi in oss i våra stugor och käkade lite smått.
efter det gick vi ner till stranden, där jag, ida och maja m klädbadade, haha.
strax därefter va det dags för nollning av dom små (:
skojjskojj!!! :D

efter det va det fri tid, så vi fixade lite mat och sen umgicks jag med maja och frida hela kvällen (:
och majas fadder barn med (:  jag minns inte om mitt fadderbarn va med.. förlåt. haha.
men vi hade iaf supermys på min altan! :D
lyssnade maaaaaassa på björn rosenström och käkade naturgodis ;)

Tisdag:
på tisdagsmorgonen va det dags för skattjakt.
vi i 2e hade planerat den, så alla utom vi fick vara med dårå.
alla lagen klarade sej rätt bra (:
det bästa va när någon i laget skulle pussa leif (vaktis) eller mattias (vicerektor) på kinden :D

sen fixade vi lunch,  jag, maja och frida hängde på min altan och lite senare va det dags för faddertävling.
det va då såhär att jag som fadder skulle svara på frågor om mitt fadderbarn, och jag hade bara ett fel!
det är väl rätt bra va? ;)
men vi vann tyvärr inte.. men det va nån i idas stuga som gjorde det, och dom vann massa godis och sånt, så vi gick och hälsade på lite, haha.

lite senare på kvällen så vare introtävling, men det gick inte så jättebra, haha.
men jag tror iaf vi hade rätt på dom flesta (:
efter det va det ju såklart häng på min altan, men så såg vi att det va massa folk hos jocke och jesper så då gick vi med dit. men vilken chock. en i ettan, han är lite.. scary.. :S
men det va ändå litelite kul.. men bara lite. när han inte va på en själv, hehe.

Onsdag:
upp vid kvart i nio och städa och käka frulle.
skulle åkt hem 11:00, men bussen va ju givetvis sen.
vi stog och väntade säkert 20 minuter ;O
men så sa vi bajbaj stugan, och hoppade in i bussen.
alla va asigt trötta och ville bara hem, men det tog tre timmar tillbaka med. "/
väl tillbaka i skolan fick vi våra scheman och fick gå hem, det va skönt att komma hem och sova lite, haha.


vi hade det iaf kalas på öland!



här kommer lite bilder på nollningen och sådära ;)


ellieosofie in da bus


at ölandsbron


nollning :D


klädbad, haha



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0