Förintelsen

Nu har jag precis blivit klar med en liten historiainlämning om hur judarna diskriminerades i Tyskland. Det blev nästan två sidor, men egentligen finns det så mycket mer jag vill skriva! Så mycket mer jag kan skriva.

Det var rätt jobbigt, psykiskt, att skriva det.. I januari var vi ju i Polen och besökte Auschwitz 1 och 2, och det är det hemskaste jag sett i hela mitt liv. Dock var det så mycket som kom på en gång, då vi besökte båda på samma dag, så efter nån timma stängdes alla känslor av och man gick bara runt och tittade som om det var nått helt annat, nått vanligt gammalt hus.. Jag har inte orkat ta tag i att bearbeta allt jag såg och hörde, och det är nog anledningen till varför det blev så jobbigt att skriva den lilla uppgiften. Skrev det till min lärare så får se om han kan ge mej några tips om hur jag ska gå tillväga med bearbetningen..

Annars idag så har jag tvättat lite och nu ska jag snart städa.
Det är ju Desperate Housewifes, hoppas att det piggar upp mej lite!

Ni får ha det så bra allihopa, vi hörs snart :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0